top of page
Ara
  • tugcekapusuz

Düşlediğim Dünya

Zamanın dışında yaşamak… Mümkün olabilir mi? Çağın ilerisinde doğsam bir sabah, çoktan aşılmış olsa bir çok sorun; baş etmek zorunda kalmasam. Bir kadın olarak doğsam yine ama kadın yahut erkek olmamı çok da umursamasam. Kollarımda kendimi koruyacak kadar güç olsa ve tüm insanlarda bir penis bir vajina… O zaman eşit olur muyduk? Çağımın ilerisinde ya da dünyamdan başka bir dünyada yaşasam, mutlu olabileceğim… Sorsalardı burayı seçmezdim.

Mesela sorsalardı bana nasıl olsun şu dünya diye, kaldırın kadını erkeği derdim. Çocuklar ağaçlardan doğsun. İnsanların tek sıfatı insan olmak olsun…


Mesela sorsalardı şu küfürleri kaldırın derdim, hep kadına yönelik hep aşağılayıcı. Yan odamdan sesleri gelmesin s*kmeli, s*kmalı sözlerin. Öyle aşağılık hissettiriyor ki!


Hangi renk olsun diye sorsalardı bana gök, deniz, orman; kaldırın renkleri derdim. Tek bir renk olsun dünyada: beyaz. Yoksa yarattığınız şu insanlar birbirinin oyuncağını kıskanan çocuklar gibi tutuşurdu kavgaya. Sen siyah, ben beyaz, sarışın aptal…


Sorsalardı bana geçmesin aralardan okyanuslar, herkes aynı kıtada dursun derdim. Ayrılacak çok yön bulur insanlar nasıl olsa.


Tüm kıyafetleri kaldırın derdim, tek bir paçavra geçirilsin omuzlarından aşağıya. Sonra birbirlerini o kıyafetlere göre yaftalar bunlar.


Tüm yemekleri kaldırın, tek bir meyve olsun, tek bir tas çorba masalarda. Yoksa birbirlerinden aşırırlar bu insanlar derdim. Ama herkesin sofrasında olmalı bir tas çorba.


Her şey her yerde olsun derdim, herkes uzatmasıyla elini ulaşsın tüm arzulara. Yoksa satarlar birbirlerine 10 kuruşa. 10 kuruşu olmayan olursa?


Bana sorsaydınız burası hiç olmamış, yok edin derdim. Yoksa yok edecekler birbirlerini hırsları ve kurallarıyla.


Bana sorsaydın Tanrım, senin iyi bir Tanrı olmanı isterdim. Düşlediğim Tanrı olmanı. Mesela insanların sokakta ve soğukta, bir tas çorbasız uyumalarına izin vermeyen… Yahut öldürmeyen çocukların hayallerini atılan bombalarda. Bir yaşlı adamı çalıştırmayan inşaatlarda, bir kadının kaçırılmasına izin vermeyen sokak aralarında…

Bana sorsaydın Tanrım çok şey isterdim senden. En çok da ne isterdim biliyor musun? Var olmanı ve korumanı beni yarattığın bu dünyadan.



34 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Yalnızlık Üzerine

Yalnızlığı bizi dinleyecek ve hüzünlerimizi anlayacak kimseyi bulamayış sanırdım. Çevremizde birileri olurdu ancak hiçbiri bizim enkazımızı göremez, görenler de bu enkazı kaldırmak için bir çaba harca

Kuş Bakışı

Bizim kuş olduğumu düşledim. Açtılar kafesimin kapısını gittim avizeye kondum. Önce kendi kafesime baktım tepeden; demirin boyası soyulmuş kimi yer pembe kimi yer bakır, altına serilen kağıdı pislik g

Bir Başka Düşünce

"Topluluk içinde birey, bir başka birey durumuna gelir." Ece Ayhan'ın Başıbozuk Günceler'inde okuyorum bu gerçekliği. Kaydediyorum: üzerinde düşünülmeli. Üzerinde düşünüldü. Topluluk içinde ve yalnız

Yazı: Blog2 Post
bottom of page